MENU
To zdjęcie przedstawia rozebraną na początku roku 2006 bocznicę, swego czasu korzystało z niej wiele oławskich zakładów, jak ZNTK, magazyny GS, tartak, huta bieli cynkowej, elewator zbożowy, zakłady wielkiej płyty, zakłady tworzyw sztucznych oraz port oławski. Na początki lat 90 dobudowano króciutkie odgałęzienie i rampę wyładowczą na terenie byłej jednostki Armii Radzieckiej, która to rampa służyła do wyładunku betonowych płyt przywiezionych z legnickiego lotniska wojskowego, płyty te następnie posłużyły do budowy wielu miejskich ulic. Jeszcze w latach 80 panował na niej wzmożony ruch, często przetaczane składy liczyły po 20 wagonów. W latach 90 zakłady korzystające z bocznicy zaczęły upadać i ruch się zmniejszył, aż kilka lat temu przestano zupełnie z niej korzystać. Co ciekawe, na miejsciu upadłych zakładów powstały nowe, budowane przez inwestorów zagranicznych, jednak widocznie nie są oni zainteresowani wykorzystywaniem transportu kolejowego... zdjęcie wykonano w kierunku dworca towarowego, w miejscu tym kiedyś odchodziła bocznica do ZNTK widocznego na przeciw. Zlikwidowano ją jeszcze w latach 70 /ZNTK główne bocznice ma bezpośrednio z dworca PKP/ a w tym miejscu później zbudowano bocznicę do tartaku. PS Przed wojną cała ta bocznica nosiła nazwę Ohlauer Hafenbahn AG czyli Oławska Kolej Portowa Spółka Akcyjna. Zdjęcie jak i opis jest mojego autorstwa, ale pochodzi ze strony www.bazakolejowa.pl

Dodał: Marecki1973° - Data: 2017-11-28 10:28:53 - Odsłon: 855
Rok 2006

Prywatna Oławska Kolej Portowa założona w 1917 lub 1918 roku - obsługiwała także własny kamieniołom wapienia. Swego czasu z oławskich bocznic korzystało wiele oławskich zakładów, jak ZNTK, magazyny GS, tartak, huta bieli cynkowej, elewator zbożowy, zakłady wielkiej płyty, zakłady tworzyw sztucznych oraz port oławski. Na początki lat 90 dobudowano króciutkie odgałęzienie i rampę wyładowczą na terenie byłej jednostki Armii Radzieckiej, która to rampa służyła do wyładunku betonowych płyt przywiezionych z legnickiego lotniska wojskowego, płyty te następnie posłużyły do budowy wielu miejskich ulic. Jeszcze w latach 80. panował na niej wzmożony ruch, często przetaczane składy liczyły po 20 wagonów. W latach 90. zakłady korzystające z bocznicy zaczęły upadać i ruch się zmniejszył, aż na początku tego wieku przestano zupełnie z niej korzystać. Co ciekawe, na miescu upadłych zakładów powstały nowe, budowane przez inwestorów zagranicznych, jednak nie byli oni zainteresowani wykorzystywaniem transportu kolejowego. W 2006 r. rozebrano dawną kolejkę portową. (moose za bazakolejowa.pl)

  • /foto/6772/6772285m.jpg
    1918
  • /foto/6772/6772287m.jpg
    1932
  • /foto/6636/6636090m.jpg
    1935
  • /foto/6734/6734243m.jpg
    1936

Marecki1973°

Poprzednie: Kościół św. Stanisława Biskupa Strona Główna Następne: Ratusz