Największa stacja na trasie z Brochowa do Opola Groszowic - przed wojną 11 torów na stacji. Perony 2 i 3, dwukrawędziowe, wyspowe - dojście do nich przejściem podziemnym. Peron 1, jednokrawędziowy przy budynku dworca. Oprócz 5 torów głównych dawniej były co najmniej 4 tory postojowe, odstawcze i manewrowe do placów składowych, rampy czołowo-bocznej i magazynu przy dworcu - obecnie tory te zostały rozebrane. Od stacji Laskowice odchodziła w kierunku Jelcza ponad 4 km długości bocznica zakładów samochodowych JELCZ. Trudno jednoznacznie określić kiedy bocznica istniała, jednak można założyć że już w latach 60. Około 2010 roku wszystkie tory na terenie zakładu zostały rozebrane. Peron 3 obsługiwał przed wojną ruch podmiejski Wrocławia (wieża ciśnień) - stąd odjeżdżały wagony akumulatorowe do Miłoszyc i dalej przez Sołtysowice do Nadodrza, jak również przez Siechnice do stacji Wrocław Główny. Obecnie jest to stacja końcowa pociągów z Wrocławia, jak i z Opola, pomimo ciągłości szlaku paradoksy w finansowaniu kolei na poziomie samorządów wojewódzkich powodują brak zgody co do finansowania całości połączenia Wrocław - Opole. Richem pociągów kieruje nastawnia dyponująca JL w bliskości budynku dworca. Stan obiektów infrastruktury kolejowej na tej stacji jest zły. (moose - różne źródła)